es ist mal wieder soweit und das Update für die 1.11 ist endlich da. Es bringt viele neue Sachen mit sich, was das Survival im Spiel um einiges verbessert. Neben einem neuen Dungeon gibt es nun auch Lamas. 🙂 Zudem wurden auch viele viele alte Bugs in Minecraft gefixt. Doch alles genauere erfahrt ihr jetzt.
Changelog:
Neuerungen
General:
– New Splash text
(Folgendesind hinzu gekommen:
„Javalicious edition“
„Should not be played while driving“
„You’re going too fast!“
)
– Internationalization
(Es wurden neue Texte in Minecraft zur Übersetzung freigegeben.)
– New Particles
(Es sind die Partikel spit, Partikel der Lama und totem, Partikel des Totem of Undying, hinzugekommen.)
– New Nbt Tags
(Die Nbt Tags LocName, CustomPotionColor und ColorMap sind neu hinzugekommen.)
Gameplay:
– New Gamerules
(Die Gamerule doWeatherCycle ist hinzugekommen, um das Wetter komplett auszustellen oder anzustellen. Kein nerviges immer wieder Wetter ändern ^^
Zudem ist noch maxEntityCramming hinzugekommen, um die maximaken Entities auf einem Block festzulegen.)
– New Curse Enchantments
(Die neuen Enchantments Curse of Binding und Curse of Vanishing sind hinzugekommen.
Curse of Binding:
Rüstungen mit diesem Enchantment kann man, nach dem anziehen, nicht mehr entfernen. Wenn man stirbt, dann droppt das Item ganz normal.
Curse of Vanishing:
Ein/e Item/Rüstung mit diesem Enchantment wird nicht gedroppt wenn man stirbt.)
– New /locate Command
(Damit lassen sich die Strukturen im Spiel lokalisieren.
Beispiel:
/locate mansion – Zeigt die nächst gelegene Mansion an.)
Mobs:
– Illagers
(Illagers sind eine anderen Art von Villagern. Es gibt 2 Arten, der Vindicator und der Evoker.)
– Vindicator
(Vindicator sind im passivem Modus einem Villager sehr ähnlich, aber sehen sie einen Spieler/Villager, erheben sie ihre Eisenaxt und wollen dich töten.
Beim Tod droppen sie Emeralds und ab und zu ihre Eisenaxt.
Sie besitzen den Nbt Tag Johnny. Ist dieser aktiv, greifen sie alles an was sie sehen! Wer erkennt das Easteregg? )
– Evoker
(Der Evoker ist eine Art von Magier und greift mit seinen Fangzähnen, die von unten aus dem Boden kommen, an. Zudem spawnt er die Vex (Erklärung unten).
Der Evoker ist zudem eine Art kleiner Mini-Boss, daher sollte man ihn nur gut ausgerüstet aufsuchen.
Beim Tod droppen sie immer ein Totem of Undying und ab und zu Emeralds.
Evoker hassen blaue Schafe und färben sie deswegen rot ein und schreien dabei Wololo. Erkennt hier jemand das Easteregg? )
– Vex
(Vex sind kleine nervige durch Wände fliegende Geister, die auf einen angestürmt kommen und mit einem Eisenschwert angreifen, erkennbar an der roten Kennzeichnung.
Droppen nichts. )
– Llama
(Die Lamas ist ein, von der Minecraft Community gewünschte, Mob der als Lasttier genutzt werden kann.
Lamas sind richtige Bitches. Wenn du ein Lama schlägst, dann rotzt es dir ins Gesicht und geht beleidigt weg. ^^
Lamas hassen Wölfe und spucken diese an und Wölfe laufen vor Lamas weg. ^^
Hat man aber ein Lama erstmal gezähmt, dann kann man ihm einen Teppich, in allen Farben, aufsetzen. Jeder Teppich hat ein anderen Skin und der dunkelgraue etwas besonderes ^^
Wenn man ein Lama gezähmt hat kann man ihm auch eine Kiste anlegen und darin Sachen transportieren. Die größe der Kiste ist je nach Lama anders und kann 3/6/9/12/15 Slots besitzen.
Leht man dem Lama eine Leine an und läuft mit ihm umher, so bilden umherstehende Lamas hinter diesem Lama eine Karavane. So kann man einen Umzug mit Items auch gestalten ^^
Lamas können zwar geritten werden, sind aber nicht kontrollierbar.
Beim Tod droppen sie Leder.)
Blocks:
– Observer
(Dieser wurde von der Pocket/Win10 Edition übernommen. Dieser detektet ein Blockupdate und gibt ein 1 Tick langes Signal aus. Dies ist einfacher BUD Switch, die alten BUDs sind aber alle noch enthalten.)
– Shulker Box
(Die Shulker Box ist der Rucksack in Minecraft. Er wird aus den Shulker Shells und einer Kiste hergestellt und besitzt beim Öffnen die Animation eines Shulkers. Sie kann an der Wand und an der Decke platziert werden und hat 27 Slots. Zudem lässt sie sich in allen 16 Farben einfärben.
Packt man ein Item in eine Shulker Box und baut diese ab, so bleibt das Item in der Kiste.
Man kann die Shulker Box auch mit einem Piston abbauen.
Man kann keine Shulker Box in eine Shulker Box platzieren.
Dispenser platzieren eine Shulker Box.
Können mit der Hand abgebaut werden, dauert aber sehr lange. Daher lieber eine Spitzhacke nutzen.)
Items:
– Spawn Eggs
(In der 1.10 wurden einige Spawn Eggs entfernt die jetzt wieder eingefügt wurden:
Wither Skeleton
Mule
Skeleton Horse
Zombie Horse
Donkey
Elder Guardian
Stray
Husk
)
– Shulker Shell
(Diese wird zum craften der Shulker Box gebraucht und wird mit 50% Wahrscheinlichkeit von einem Shulker beim Tod gedroppt.)
– Totem of Undying
(Das Totem of Undying beschützt dich vor dem Tod, aber nur wenn du es in der Hand ausgerüstet hast. Daher am besten immer in der Hotbar haben zum schnell auswählen, falls du mal irgendwo sehr hoch oben bist und runterfällst. ^^
Wenn dich der Sturz töten würde, dann gibt dir das Totem einen Absorption und Regeneration Effekt.
Hat eine coole Animation beim Auffangen.)
– Exploration Maps
(Exploration Maps können beim Catographen Villager erhandelt werden. Aktuell gibt es 2 Maps. Die eine zeigt dir den nächst gelegenen Unterwassertempel und die andere die nächst gelegene Mansion.
Der weiße Punkt auf der Karte wird größer wenn du näher an das Ziel kommst.)
World Generation:
– Return Portals
(Im End gibt es jetzt auf den kleinen Inseln immer mal wieder ein Return Portal um zum Spawn des Ends zu gelangen. Diese sehen wie die End Gateways aus.)
– Woodland Mansion
(Diese spawnen weit weit weg vom Spawn in Roofed Forest Biomen und sind extrem groß und werden von den Illagers bewohnt.
Die Mansion hat 3 Etagen, wobei die ersten 2 Etagen groß sind und die 3. Etage klein ist.
Manche Räume haben keinen Eingang und sind somit Secret Rooms in denen man einen Diamantblock finden kann.
Die Mansion kann man über die Woodland Manaion Map finden.)
Änderungen
General:
– Resource Packs
(Die Pack Nummer wurde in der pack.mcmeta auf 3 geändert.)
MC-9 – Dropped anvil makes no sound when it breaks
MC-87 – When scaling a map with paper, shift-clicking on it won’t apply the correct scale level.
MC-341 – Duplication and deletion of hotbar items in Creative using number keys
MC-679 – Compass points wrong direction after returning from nether
MC-1040 – Tools with unbreaking enchantment break, disappear from slot then reappear
MC-1555 – Items get deleted when the crafting recipe overflows the inventory
MC-2153 – Chickens‘ necks have no texture
MC-2188 – Item gets used when right clicking on a saddled pig
MC-2334 – Sneaking on shorter than full blocks (chests, enchantment table…) will make you fall nonetheless
MC-2912 – Creative Mode Hotbar Glitch when using Number Key to exchange items slots
MC-2920 – Wrong Fishing Line Calculation
MC-3352 – Arrows fired into a repeater / comparator / jukebox / command block / hopper / daylight sensor that is updating will play the arrow hitting a block noise
MC-3367 – Reflecting ghast fireballs is nearly impossible
MC-3841 – Attacking an unsaddled pig while holding a saddle saddles the pig.
MC-4132 – Piston placement issue past 16777217
MC-4582 – Can’t eat, throw, or shoot while looking at an Iron Door/Iron Trapdoor
MC-4603 – The Ender dragon is hostile to players in Creative
MC-4789 – Gravel and sand falling through piston
MC-5120 – Fireworks pushed by water / fired horizontally out of loaded chunks cause client to hang
MC-5330 – Range for using bed is lower than normal range
MC-7809 – Aiming at the very bottom of a side of an upper slab/stair places slabs/stairs right-side up in multiplayer
MC-8293 – Dispensers spawn mobs without offset along the y-axis
MC-8673 – Players killed by wither skeletons are shown to have been killed by a skeleton
MC-9691 – Inconsistency: Some wooden items don’t burn in furnaces
MC-11416 – Dispenser / dropper / piston / command block placing is not consistent
MC-11449 – Repeaters update very differently
MC-11877 – Fishing bobber floats a block above water
MC-12788 – Custom superflat world GUI graphical glitch with chests / ender chests / trapped chests / beacon blocks
MC-14525 – Name tag item doesn’t work on entities with right click ability
MC-14640 – No hunger bar when riding a boat or minecart
MC-14861 – Teleporting using commands resets the velocity
MC-19033 – Pig with a saddle loses name and you get the name tag back when chunk the pig is in gets unloaded
MC-26690 – Wither skeletons flicker when in the sun
MC-29544 – Particles from falling/landing/sprinting on leaves do not use foliage color
MC-30630 – Double grass and fern use 2 different biome colors for top and bottom
MC-30790 – Particle blast on landing based on fall distance rather than fall speed
MC-34943 – /summon-ing a villager without a „Count“ tag allows the trade, but does not take the item
MC-36360 – No player sound when „Friendly Creatures“ sounds are turned off
MC-36927 – Durability of golden swords occasionally dropped by zombie pigmen is not random (always 25).
MC-41270 – Resourcepack’s glyph_sizes.bin and some unicode_pages are only loaded on startup
MC-46309 – Command feedback doesn’t work with @e and no mobs which match the selector
MC-46341 – Some text isn’t translated and isn’t available on Crowdin
MC-46345 – Maps stop updating after going through nether portal / Map update packets ignored by client
MC-46456 – Written books given by command crashes when copied in crafting table if Author is missing
MC-47508 – Ridden entities disappear on relogin
MC-49666 – Trades are not randomized for the farmer villager.
MC-50156 – WitherSkull / fireball disappears at y >~ 256
MC-51662 – Sand/Gravel broken into entity by upward extending piston
MC-55851 – Leads not rendering when spawned (attached to mob/fencepost) via command block/structure block
MC-58614 – XP bar is not transparent (no alpha) when normal crosshair is not visible
MC-58677 – GUI has inconsistent capitalization
MC-58795 – Spectator mode teleportation to team member causes crash
MC-58812 – Pick-Block and drag will only create a limited number of stacks for an item
MC-59144 – A held item replaced by the same kind of item by /replaceitem does not visually update
MC-59303 – When placed next to a cactus, the head of bed remains same
MC-59888 – Tall grass (top) particles are sunflower texture with broken palette
MC-61997 – Squids spawn in lava.
MC-63010 – Placing a banner and breaking it in Survival causes them to not stack (as they have NBT data)
MC-64119 – stat.drop wont increase when player throws items out of his inventory screen
MC-66946 – 2-block tall hitbox on small armor stands.
MC-67406 – Small armor stands display items differently than normal ones.
MC-67665 – Mouse click position always lags a few frames behind the crosshair
MC-70143 – Eyes of ender point to stairs after reloading a world
MC-70424 – Baby zombie pigmen’s sword is slightly tiled forward.
MC-70806 – Blocks with a data value > 0 have missing texture in superflat customization
MC-71347 – Shift-clicking crafted items increase achievement objective by 2
MC-71367 – Shift-clicking two slots of same item into anvil results in client-side stack of zero in inventory
MC-72962 – The Empty Map texture is one pixel to the right compared to the Map/Paper texture
MC-73205 – FallingSand glitches upwards
MC-73494 – Translation for white wool and white carpet is incorrect (US)
MC-75290 – Transferring lapis lazuli into the enchanting GUI can leave you a stack of zero
MC-75726 – Broken error message when loading (broken?) resource packs
MC-76173 – „Note Blocks“ appear as „Noteblocks“ in statistics
MC-76899 – Dragging items with the middle mouse button causes block count to go negative
MC-79318 – Double piston extender: sand on top falling in between pistons
MC-79996 – Blocks like crops and rails are solid to Fishing Rods.
MC-80500 – Snow layer placed against the side of another snow layer are placed one block too far out, only when there’s a block where snow would go normally
MC-84566 – Arrows fall off dispensers/droppers when they are powered
MC-85320 – End Bricks, purpur blocks, chorus plants, bone blocks and structure blocks don’t show the right colors on a maps
MC-85805 – Two pistons smashing a shulker glitch
MC-86130 – Shields change their base color when damaged & repaired / Crafting different in colors results in damage.
MC-86163 – When hostile mobs hit you while blocking with shield, sound of taking damage is not played
MC-86818 – Lingering and splash potions show invalid name in statistics
MC-87034 – Dragon’s breath and lingering potion area is invisible on minimal particles
MC-87048 – Putting a design on a shield will cause the shield to lose its enchantments.
MC-87159 – Dragon breaks blocks in far-off locations.
MC-87364 – Missing error message for failed scoreboard players tag
MC-87587 – Server kicks client when executing:/title @a title [] or /tellraw @a []
MC-87988 – Fishing rod sometimes cannot reel in entities
MC-87989 – Wrong line when casting fishing rod in third person view
MC-88089 – Two players going down a ladder at the same time makes them stuck or go up
MC-88096 – When using spawn eggs on fences the mobs fall through
MC-88103 – Clock animates incorrectly / spins at noon
MC-88459 – Height limit message sent twice when trying to place from off hand
MC-88533 – Marker armorstands cannot properly be tested for with target argument „r=0“.
MC-89030 – Pistons warp entities too much (Pistons pull entities in/through blocks)
MC-89064 – Lightning spawns Skeleton Horse whendoMobSpawning/spawn-monsters is false.
MC-89174 – /enchant with any invalid ID displays message „There is no such enchantment with ID 0“
MC-89921 – Elytra not rendered on entities/mobs.
MC-90074 – Boat from dispenser is facing wrong direction (towards dispenser instead of the same way as dispenser)
MC-90175 – Game crashes with exit code -805306369 (out of memory?) when boats are summoned as passenger of a boat that is a passenger of a living entity
MC-90191 – Armorstands, silverfish and endermites in boats spin rapidly
MC-90538 – Elytra are not placeable on armor stand.
MC-91209 – Inconsistent word separation in chat help for F3+[key] combinations (resourcepacks, renderdistance)
MC-91383 – Horses (now only skeleton horses and zombie horses) drop different amount of loot than before.
MC-91728 – Instant Health/damage potion tipped arrows got no effect
MC-92105 – Splash and lingering potion ignoreAmbient and ShowParticles tag
MC-92106 – ThrownPotion not using particles fromCustomPotionEffects tag
MC-92139 – Too many tipped arrows in the „Combat“ section of the Creative inventory
MC-92191 – Using /entitydata on a player-thrown potion will edit player’s inventory
MC-92282 – Mob spawner BlockEntityTag does not copy SpawnData data to missing SpawnPotentials
MC-92294 – Elder Guardians drop normal sponge instead of wet sponge
MC-92772 – Saddled pigs don’t drop saddle withdoMobLoot=false.
MC-92776 – Ink sacs are fished in stacks of 1 instead of 10.
MC-93286 – fishing rod can’t pull mob
MC-93371 – No armor stand breaking sound in creative mode
MC-93435 – Cobblestone walls are listed in the „Building Blocks“ tab.
MC-93493 – Spectators can control horses
MC-93609 – Player is floating above the saddle of a mule.